חדשות

אחות ב"שיבא" התאבדה במעונות הסגל | רופא שפוטר מ"סורוקה" טוען: "עברתי התעללות נפשית מצד רופאים בכירים"

"אני מזהה קשר בין סביבת העבודה ב'סורוקה', שבה הרגשתי התמוטטות וחוסר מענה, לבין האירועים הטרגיים", טוען הרופא שפוטר | הנהלת בית החולים: הנושא בבדיקה

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

על רקע התאבדותם של ארבעה רופאים בבית החולים סורוקה בבאר שבע בתוך כשנה ומחצה, רופא שפוטר מעבודתו במרכז הרפואי סורוקה סיפר אתמול (א') כי חווה בתקופה שבה עבד בבית החולים, לפני כשלוש שנים, השפלה, כולל התבטאויות פוגעניות ומזלזלות והתעללות רגשית מצד רופאים בכירים. הוא סיפר זאת לכתבת Ynet ענבר טויזר.

הרופא, ששמו לא נחשף, מסר ששיגר על כך מכתב להנהלת בית החולים אך לא קיבל תשובה. בית החולים מסר בעקבות פנייה של "דוקטורס אונלי" כי פרשת ההתאבדויות וגם טענת הרופא שהתפטר נמצאים בדיונים בהנהלה "ובהמשך תצא התייחסות מסודרת".

הרופא, שהתלונן על היחס שחווה, סיפר שעלה לישראל כעולה חדש והתקבל לעבודה ב"סורוקה" על פי תקן של משרד העלייה והקליטה. לדבריו, הועזב מעבודתו ללא שימוע. כשביקש עזרה באמצע הלילה מרופאים בכירים בגלל עומסים – הם לא היו מוכנים לבוא לבית החולים. כן תיאר צעקות שהושמעו כלפיו, טען שבידיו הקלטות המוכיחות זאת ושעקב פיטוריו התקשה למצוא עבודה במקומות אחרים. "אני מזהה קשר בין סביבת העבודה ב'סורוקה', שבה הרגשתי התמוטטות וחוסר מענה, לבין האירועים הטרגיים", אמר.

רופא בכיר, שגם שמו לא נחשף, אמר: "ארבעה המקרים הטרגיים שאירעו בבית החולים משפיעים מאוד על הצוות הרפואי. זו דרמה קשה. להתאבדות המתמחה (המקרה הרביעי) אין שום קשר לעומס העבודה או ללחצים המופעלים על הרופאים. אסור לקשור בין הדברים. המתמחה אותר וטופל בידי גורמי מקצוע. יש בעיות של עומסים בבתי החולים וצריך לחשוב כיצד להקל עליהם. אסור 'לרקוד על הדם' ויש לנתק את הדברים הללו האחד מהשני".

אמש גם דווח על אחות מבית החולים שיבא, כבת 30, שעבדה במחלקה הנוירו-כירורגית כשנה והתאבדה באמצעות תרופות הרדמה במעון הסגל במרכז הרפואי בתל השומר. המשטרה חוקרת את המקרה. היא השאירה אחריה מכתב שבו הודיעה כי בכוונתה להתאבד. היא עלתה לישראל מאחת ממדינות ברית המועצות לשעבר. הודעה נמסרה לאמה המתגוררת בחו"ל. האחראית על המחלקה וסגניתה הגיעו לחדרה של אחות כאשר לא התייצבה למשמרת הבוקר אתמול ומצאו אותה ללא רוח חיים.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה וצוות העובדים".

נושאים קשורים:  חדשות,  התאבדות רופאים,  בית החולים שיבא,  בית החולים סורוקה
תגובות
אנונימי/ת
28.01.2020, 17:00

יש הסבר אחד לכך שעובד בבית חולים מגיע לסוף הדרך: אטימות.
אקסיומה: המערכת תמיד צודקת !!!
תשתלב, תקטין ראש, תכיל, תספוג... או שתעוף (... או שתמות)

אנונימי/ת
29.01.2020, 07:46

בוא נגלה את האמת: מנהלי בתי החולים יחד עם המנהלים אדמיניסטרטיביים של בית החולים מתנהגים כמו עבריינים מהשורה הראשונה, מקדמים פרוטקציות, חוגגים עם המשאבים ועם התקציב להם ולחברים שלהם ועוסקים בחיסול ממוקד של כל מי שנלחם נגד התופעה וביניהם רופאים מעולים ששייכים לרשימה השחורה שלהם. לא בוחלים באמצעים של שקר ותפירת תיקים מזויפים לחלוטין בכדי "להוריד" ולחסל רופאים מסורים, מעולים ודווקא המקצועיים ביותר. יש כאלה שמתפטרים ובורחים, יש כאלה שסובלים בשקט וסופגים, יש כאלה שמתמרדים ונלחמים ויש כאלה לצערינו שמתאבדים. אבל האשמה ברורה מאוד וללא כל צל של ספק: ההתנהגות העבריינית של הדרגים המנהלים בעיקר מנהלי בתי החולים ואדמיניסטרציה. לא ניתן לתקן את המצב כי העבריינים האלה מקבלים גיבוי מלא מהעבריינים שיושבים במשרד הבריאות עצמו.

אנונימי/ת
29.01.2020, 22:26

אתקן אותך במעט, למרות שאני בהחלט מסכים עמך. יש גם מנהלי מחלקות ששכחו שהם עובדי ציבור ושכוח האדם והמשאבים שהוקנו להם אינם שלהם באופן פרטי אלא של קופות החולים והמדינה ואל לה לעשות בו כבשלהם. הם שכחו כנראה שהם עלולים להיות חשופים לתביעה אזרחית אישית ויתכן גם לתביעה פלילית במקרה למשל של איומים, סחיטה או סחיטה באיומים. ואולי, אולי כדאי הזכיר להם. תחילה בדרכי נועם ואם לא יבינו בתביעה בגין התעמרות, או אחד מהסעיפים הדומים. 2-3 תביעות כאלה במוסד רפואי וכולם מישרים קו. מפחדים? חוששים? ואם אומר לכם שלפני עשור איש לא היה מעלה על דעתו שתקום תנועת METOO....